Perversní domina! Pavel: Čau Hovada, jak jste se dnes vyspali? Já moc ne! Chytla mě myšlenka a né a né se pustit. Tak jsem šel dolů do dílny, kde na mě vrněla flexa, potvora! A co myslíte, no neodolal jsem... Karel: A sakra, to nemohlo dopadnout dobře. Co jsi ty Hovado provedl a kterému autu? Pavel: Trochu jsem si pohrál s Alfou, no pojďte se podívat vedle. A Kačce nic neříkejte, jemně ji na to připravím! Asi takhle začala tuningová kúra téhle Alfy Spider, alias HOVADO 3. Když kluci viděli, co Pavel s Alfou přes noc udělal, jen se zasmáli a pogratulovali mu ke ztrátě přítelkyně. Auto totiž bylo původně určeno pro potřeby Kačky – na normální denní ježdění. Ovšem s kompletně odříznutým zadkem karoserie, rozdělaným předním nárazníkem a rozcupovanou kapotou motoru se fakt jezdit nedá! Večer přijela Káťa a když v dílně uviděla Alfu, rozplakala se. Pavlův komentář „Pláčeš štěstím, viď miláčku?“ se nesetkal s pochopením. Spíše naopak! Nakonec to ale svým šarmem a hlavně kecy nějak ustál. Pavel a jeho parta MAXI Pervers však nejsou žádní sralbotkové a když se do něčeho pustí, tak s neodolatelnou chutí a obrovským nadšením. Jejich výhodou je poměrně veliká, dobře vybavená dílna na kraji Mostu. Není to klasická autodílna, kde by se opravovala či upravovala auta, ale podle Pavla se jedná o hobby klub :-). Pokud budete naléhat, vaši káru klidně do dílny vezmou, ale pamatujte na jejich motto: „Nenabízíme tuning, ale orgasmus!“. S vaším autem se může stát cokoliv, ale rozhodně počítejte s přerodem v hovado! Zpět k Alfě, povídaček už bylo dost! Fofrem do dílny, aby nám něco neuteklo. Na fotkách můžete vidět, že Pavel to vzal z gruntu. Vezmeme to odzadu, respektive od zadečku. Původní zadní čelo a nárazník zmizely a na jejich místo přišlo něco málo montážní pěny, laminátu a horda kytu. Jak jste si jistě z fotek všimli, vše bylo zakomponováno přímo do karoserie a Alfa má velmi homogenní výraz. Na víko kufru přišlo brutální křídlo. To Pavel vyrobil z polystyrenu a pak jej olaminoval. Aby se zbavil polystyrenu uvnitř, vylil křídlo nitroředidlem. Křídlo je přímo integrováno do víka. Sedí tam dost dobře, že? Alfu nyní zezadu nepoznáte i díky použití čirých svítilen z typu 156 a dvojitého výfuku vlastní výroby. Přes bok, kde došlo jen k zavaření klik a přidání plastových prahů, se dostáváme k přední partii. Zde už je to o hodně zajímavější. Na kapotě zmizel znak a okolo světlometů s xenonama přibyly nerez rámečky. Nárazník prošel ještě důslednějším stylingem. Přibližně v první třetině ho Pavel upálil flexou. Za pomoci jeho klasického postupu – montážní pěna, ořez do požadovaného tvaru, laminování, kytování, broušení - z něj vznikl velmi individuální a líbivý kousek. Velký výřez v nárazníku není zakrytý klasickým tahokovem, ale nerez plechem s vyřezanými kříži. Originální řešení, které jen tak neuvidíte. Pro informaci - kříže byly do plechu vyřezány laserem. Jediné, co bylo špatně, je to, že nárazník i kapota hodně ztěžkly. No i s tím si MAXI Pervers poradili. Nechali udělat kopyta a nyní už můžou dělat upravený nárazník a kapotu na kšeft. Ale jak Pavel říká „Já na to seru! Chci být jedinečný!“. Jednou už však kopyto na kapotu použili. Když jela Káťa na sraz do Pardubic, tak se kapota samovolně otevřela, zvedla se, práskla do okna a odletěla fuč. Štěstí bylo, že se nikomu nic nestalo a to i přes tu pořádnou ránu – výsledek můžete vidět na fotce. Oprava trvala pouhých 14 dní. Horší bylo, že Káťa skoro přišla o řidičák. Nakonec vyvázla ze spárů policie „jen“ s pokutou 5.000,- Kč. No nevím, ale tohle mi správné nepřijde. Máme za sebou základní úpravy vzhledu. Teď ještě k detailům – ostatně ty hlavně odlišují a dělají teprve dílo kompletním. No popravdě, i ty předchozí úpravy by stačily k nepřehlédnutí a k nezaměnění této Alfy. Přední registrační značka není úplně vyhovující, ovšem krásně se leskne –je pro změnu vyvedena v nerez provedení. Zadní už je klasická, v US provedení, ale nerez nechybí – je z něj vytvořen alespoň rámeček. Nechybí ani logo MAXI Pervers. Nerezové je i lemování blatníků a pár menších doplňků. Na autě se toho leskne víc – třeba rám předního okna, který je z nádherně rozleštěné ocele. Stačily jen dvě noci a dva dny urputného zápasu s flexou. Výjimečně měla oblečený leštící kotouč místo klasického řezacího. A pak tu ještě máme zrcátka, na která je Pavel hovadsky pyšný. Jsou jediná na světě! To, že jsou elektricky řiditelná, je asi normální, ale to, že mají dokonale vtisknuté blinkry a jsou chromové, není výsledkem italských designérů. Ti by se skoro mohli do Mostu, k MAXI Pervers, jezdit učit, jak se takováto práce dělá. I kdybyste auto viděli jen z boku, rozhodně si ho nespletete s žádným jiným. KOLA! Jsou brutální, plná, jen s vyříznutým logem a dokonale rozleštěná. Dokonce nemají ani středovou díru?!? Jak jinak – chlapi si je dělali skoro sami. Původně to byly skoro obyčejné trojdílné ráfky 18“ na BMW řady 5. Jenže po zásahu Pavla to jsou libovky, jak se patří. Laser vyřezal nejen logo a díry pro šrouby, ale hlavně obvod a to zcela přesně. Následně stačilo povolit asi 60 šroubků po obvodu, kola rozhodit, dát nový vnitřek a vše zase smontovat. A je tu kolo, které jinde neuvidíte! Tyhle krásky jsou obuty do papučí Michelin Pilot Sport 255/35/18 vpředu a Dunlop Sport 8000 255/40/18 vzadu. Když už lezeme pod autem a luštíme rozměry pneumatik, podívejme se na podvozek. Pružiny zůstaly sice sériové, ale zato tlumiče jsou lahůdka – Koni Sport Gelb. Takže si na nich můžete seřídit tuhost tlumení. Zde jsou dotaženy co nejvíce a auto je tedy trochu tvrdší. Vzadu ještě přibyly seřiditelné dorazy. Tak vztyk a odpočiňme si v kouzelném interiéru. Zde nezůstal kámen na kameni. Předěláno bylo snad vše, dokonce i koberec. Původně byl béžový, ale to by se do interiéru nehodil. Odvezli jej tedy k firmě, která se zabývá flockem. Ti si však nevěděli rady a za tři dny přivezli koberce zpět s tím, že to nejde. NEJDE?!? Tohle slovo u MAXI Pervers neznají! Vzali koberec, obrovské varné spirály, starou vanu a barvu na látku. A už u pekelného kotle vařili a smáčeli. A výsledek – špičkově černý koberec. A co palubní deska? Při pohledu na ni většině lidí vypadnou oči z důlků. Je úchvatná. Původní čalounění bylo odstraněno a většina dílů byla přelaminována, vykytována a rudo-černě nalakována. Nechybí ani mnoho lesknoucích se chromových či leštěných detailů. Sportovní volant, pedály jsou v podobném autě samozřejmostí. Úchylná řadička ve tvaru kobry už tak normální není, ale sem padne jak ulitá. Totálně předělané je i obložení dveří. Aby reproduktory ve dveřích pořádně hrály, jsou uloženy ve speciální konstrukci z MDFky. Některé díly obložení jsou opět přelaminované a nalakované a část je špičkově oblečena do kůže. Tuhle prácičku dostal na starosti Honza, který má zlaté české ručičky. To je ostatně vidět i na sportovních sedačkách, které kompletně rozebral a poté potáhl jemnou kůží v červené a černé barvě. Vše je v profesionální kvalitě, kterou nenajdete ani v luxusních vozech té nejvyšší třídy. Ale tady, v MAXI Pervers Alfě, je a výsledek je totálně vychytaný. Nakonec jsme si nechali motor. Po otevření pro změnu zaujme mnoho chromu a nerezu. Příčku chladiče přikrývá nerez plech s velkým, laserem vyřezaným, logem MAXI Pervers. Optické úpravy však nejsou to hlavní, co nás zajímá. Důležitější jsou vnitřnosti. Prozatím mnoho úprav není, až na leštěné kanálky a přebroušenou vačku. V sezóně 2005 bude už motor po operaci. Doktoři provedou odbornou úpravu vaček, zvětší se ventily a na řadu přijdou i sportovní písty. Pro jistotu se přeleští kanálky. Pořádnou porci výkonu hlavně přidá připravovaný Nitro systém. Co se ovšem nebude měnit je výfuk, který je již v této „Evo 1“ verzi kompletně předělán. A to včetně svodů. Přírubu si Pavel nakreslil a nechal vyříznout na laseru. Pak přišly ke slovu nerez trubky a 16ti tunová ohýbačka. Vše pořádně posvařoval. Od svodů už vede přímá cesta ven párem nerezového potrubí, které je zakončeno speciálními zahnutými koncovkami MAXI Pervers. Zvuk, který se při jízdě line z těchto výfuků, je neskutečný. Asi to už není baryton, ale spíše řev. Jelikož se to nelíbilo policejním soudruhům ve Švýcarsku, musel Pavel vyrobit takzvanou EU vložku. Není to nic jiného než mezitlumič výfuku, který do auta přidělá vždy, když jede za hranice. Jistota je jistota. Výfuk jen tak tak přehluší muzika, která hraje jak hovado, ale i tak se chystají zlepšení. Oblíbenou muzikou je skupina Rammstein a ta potřebuje pořádný výkon. Ten se dnes snaží zajistit zesilovač Pyle, připojený přes kapacitor Dietz 1F. Moc mu to však nejde. Ve dveřích jsou v MDFce zasazeny oválné reproduktory Kenwood, které doplňují výšky JBL. Není to ideální kombinace, takže by vše mělo nahradit zařízení od renomované značky Emphaser. Jestli se vše podaří, bude to zatraceně tvrdá muzika! A jsme ve finiši. Počkejme si na tuningovou srazovou sezónu 2005, jaká orgasmická smršť vyjede z dílen MAXI Pervers. Podle poslední návštěvy toho bude víc než dost. Cedulky s pořadovými čísly Hovad již nestačí a to něco naznačuje – máme se na co těšit! Možná nám něco prozradí na svých stránkách www.maxipervers.cz Text a foto: Ondřej Koutský Článek si také můžete přečíst v Autotuning autohifi 2/2005 PŘEVZATO z
http://www.maxipervers.cz/
Co si myslím o tuningu
(Lebe, 4. 5. 2009 20:13)